Περιγραφή
Το παρόν project είναι χωρισμένο σε δύο μέρη. Στο πρώτο μέρος επιχειρήθηκε η καλλιέργεια στο μέγιστο δυνατό βαθμό της κουλτούρας για επίσκεψη σε μουσεία, και του σεβασμού της πολιτιστικής μας κληρονομιάς, μέσα από τη δημιουργική αξιοποίηση των αρχαιολογικών χώρων και μουσείων του τόπου μας. Η μουσειακή αγωγή φέρνει τα άτομα σε επαφή με το κοινωνικοπολιτισμικό και φυσικό παρελθόν κατά τη διάρκεια της ζωής και εξέλιξης του ανθρώπου. Ταυτόχρονα μέσα από τη διαδικασία υλοποίησης μουσειακού προγράμματος καλλιεργούνται και αναπτύσσονται πλήθος δεξιοτήτων.
Με το δεύτερο μέρος του project επιχειρήθηκε να έρθουν οι εκπαιδευόμενοι σε επαφή με έργα διάσημων ζωγράφων, και πιο συγκεκριμένα των Leonardo Da Vinci, Michelangelo, Van Gogh, Klimt και Kandinsky, που ακολουθούν διαφορετικές μεταξύ τους τεχνικές, κάνοντάς τους εύκολα αναγνωρίσιμους. Συνειδητοποίησαν έτσι την αξία των έργων τέχνης και απέκτησαν θετική στάση απέναντι στη ζωγραφική και την Τέχνη γενικότερα. Ταυτόχρονα μέσα από την επεξεργασία των έργων τέχνης δόθηκε η δυνατότητα να υλοποιηθούν πλήθος στόχων από όλους τους τομείς ανάπτυξης.
Σκοπός
Μετά την ολοκλήρωση του προγράμματος, οι εκπαιδευόμενοι ήταν σε θέση να γνωρίζουν τι είναι μουσείο ή αρχαιολογικός χώρος και τι έκθεμα, καθώς και τα κυριότερα είδη μουσείων. Στόχος του ήταν να ανοίξει νέους ορίζοντες στους εκπαιδευόμενους με βιωματικό τρόπο και μέσα από τη διάδραση, να συμβάλλει επίσης στην ενεργοποίηση των αισθήσεων, των συναισθημάτων, της φαντασίας, της κριτικής σκέψης και της δημιουργικότητας. Στόχευε επίσης στην ενθάρρυνση των ατόμων να αναζητούν τη δική τους ερμηνεία και να οδηγούνται στη δική τους προσωπική ανάγνωση των εκθεμάτων, να τους εκπλήξει, να τους δημιουργήσει απορίες, ενθουσιασμό και ερεθίσματα και επιθυμία για γνώση. Απώτερος στόχος ήταν η επίσκεψη στο νέο «Μουσείο Γουλανδρή» στην Αθήνα και σε εκείνο της Άνδρου. Για το σκοπό αυτό, μεγάλο μέρος του προγράμματος αφιερώθηκε στα μουσεία τέχνης και σε διάσημους ζωγράφους και τα έργα τους.
Μέθοδος
Το project αποτελείται από επιμέρους ενότητες, η υλοποίηση των οποίων έγινε με διαφορετική μέθοδο κάθε φορά, ώστε να διατηρείται αμείωτο το ενδιαφέρον των εκπαιδευόμενων, εμπλέκοντας παράλληλα όλους τους τομείς ανάπτυξης. Πιο συγκεκριμένα χρησιμοποιήθηκε:
- Οπτικοακουστικό υλικό (Προβολή βίντεο/ ταινιών, εικονική περιήγηση στο μουσείο, προβολή slide με εικόνες κλπ.).
- Βιωματική μάθηση
- Ελεύθερη συζήτηση